woehoeee nieuwe update! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van emilyensanne - WaarBenJij.nu woehoeee nieuwe update! - Reisverslag uit Queenstown, Nieuw Zeeland van emilyensanne - WaarBenJij.nu

woehoeee nieuwe update!

Door: Sanne en Emily

21 Maart 2014 | Nieuw Zeeland, Queenstown

BAM. we hadden even een blog-break, maar hier zijn we weer!

Niet alleen Zuid-Amerika verlaten, maar onze drie maanden Nieuw-Zeeland zitten er ook al bijna op! sniksnik..
Dus ga er maar goed voor zitten, veel leesplezier, het kan even duren!

Auckland. Yes, goede vlucht gehad! Quantas was chill, bijna de volledige 17 uur doorgebracht met het kijken van films en top gear! Klein dompertje, onze tas was kwijt in sydney.. Toen ze begonnen over het vergoeden van onze 'emergency stuff and clothes' waren we zielsgelukkig, er kon geshopt worden!! Genieten! (en ja, dat jurkje waren we echt dringend nodig!) Tas is vier dagen later veilig en heel weer terug gekomen, niks aan het handje!

Vijf dagen in auckland was genoeg voor ons, helaas moesten we nog drie dagen op onze pas geboekte bus wachten (de bankrekening stond het niet toe om een auto te huren, dus reizen we nu met de Stray bus, een hop on hop of bus die ons overal dropt wat je gezien moet hebben en regelen ook direct een hostel en vertellen je wat er te doen is, lekker lui maar ideaal!) En aangezien het eiland Waiheke maar een half uurtje van auckland verwijderd is, besloten we daar heen te gaan en ons chileense tentje uit te proberen!! Wat een prachtstuk, knal oranje, twee ingangen, plek zat, een dakterras en een indoor zwembad. Niet verkeerd dacht ik zo! Uitvogelen hoe je zo'n kreng op zet duurde iets langer, maar toen hij eenmaal midden op het veld in de zon stond, waren we toch wel apetrots! (dat dit niet de meest ideale locatie is kwamen we de volgende ochtend achter..)

Op het eiland konden we nog even na genieten van ons zuid-amerikaanse avontuur, want het hostel/camping zat vol met argentijnen! Dus nog steeds werd er gezongen en gedanst, werden de glazen wijn bijgevuld voordat je er erg in had, verstonden we geen woord wat er gezegd werd en konden we elke ochtend weer beginnen met: Hola! como estas? En wat was dat stiekem toch heerlijk.. Bus werd omgeboekt, en drie dagen werd meer dan een week! Geweldige tijd gehad, maar het werd toch echt tijd om de rest van nieuw zeeland te gaan zien!

Onze bus heeft ons overal gebracht op het noorder eiland. We hebben geweldig veel moois gezien en leuks gedaan. We hebben kleiduiven neer genkald, geraft vanaf een zeven meter hoge waterval, door grotten gekropen, gesurfd, vier uur lang op alen gevist zonder iets te vangen en niet te vergeten; geskydived! Het was allemaal extreem gaaf, maar het skydiven is toch wel echt een hoogtepuntje! Bij thuiskomst zijn jullie van harte welkom om je dood te komen gieren bij de weergave van de foto's/video! Werkelijkwaar hilarisch wat een beetje wind met je hoofd kan doen.

In een van de bussen hebben we onze beste-duitse vrienden ontmoet waarmee we tijdens onze gehuurde-auto-goednadenkendatwelinksmoetenblijvenrijden-road trip hobbiton hebben bezoekt. Je weet wel, hobbiton, uit the lord of the rings en the hobbit, die films die we nooit hebben gezien en waar iedereen het in nieuw zeeland over blijft hebben. Waar ook mount doom in voor komt, waar ze de ring in een vulkaan blijken te gooien waar we een zes uur lange maar prachtige wandeltocht om hebben gemaakt! Ja, misschien wordt het tijd om die films eenst te gaan kijken...

- Tussendoor even een leuk feitje; het stikt in nieuw zeeland van de duitse backpackers!! Nederland vertegenwoordigd zichzelf ook goed hoor, maar duitsland wint toch echt! Zodra je in een bus stapt wordt er eerst gevraagd wie er niet uit duitsland komt, vervolgens verteld nog 1/5 waar ze dan wel vandaan komen..

Nadat we zo ongeveer het hele eiland hebben gezien, zijn wij uitgehopt in Wellington. Onze grootste nachtmerrie werd werkelijkheid, er moest gewerkt worden... Onze 4 maanden lang leve de vrijheid zaten er op, de bankrekeningen waren zo goed als leeg.. (hetzelfde dagelijkse budget hanteren voor het goedkope zuid amerika en het gigantisch dure nieuw zeeland bleek helaas niet te werken) De eerste week werden er een paar cv-mailtjes rondgestuurd, gingen we een weekendje weg uit wellington wegens volgeboekte hostels en werd sanne's verjaardag gevierd op een camping iets noordelijker! Taart, kaarsjes, ballonnen, biertjes en cadeautjes: het feest kon beginnen! Super gezellig gehad en sanne super blij met haar cadeautjes, wat willen we nog meer!

Terug in wellington zijn we via via aan werk gekomen, we konden terecht in Martinborough, een gat ten noorden van wellington. Een tsjechische vrouw met een extreem zwaar accent vertelde aan de telefoon dat het werk bestond uit 'nut cracking', dus wij dachten dat we pinda's mochten gaan pellen in een fabriek. Dit bleek later bij aankomst 'net clipping' te zijn, konden wij natuurlijk ook niet weten... We hebben onze lange werkdagen doorgebracht op de wijnvelden, we hebben druifjes geknipt en de planten met netten beschermd van hongerige vogeltjes! Dit klinkt een stuk romantischer dan het is, want als je je ogen dicht deed waande je je eerder in een oorlogsgebied. De hele dag hoorde je vogelverschikkerbommen en luchtalarmen, super gezellig en sfeervol!

We zaten de weken dat we werkten met 9 mensen in een huis: twee chinezen (waarvan er een plotseling verdween en nooit meer terug kwam) en je raadt het al... 5 duitsers! Maar we hadden geen betere huisgenoten kunnen wensen! Het chineze meisje was allergisch voor alcohol dus na een biertje was ze dronken en hilarisch grappig. De 5 duitsers zijn stuk voor stuk geweldig. We hebben vele avonden doorgebracht met kaartspelletjes en hebben super veel met ze gelachen. We hadden nooit verwacht dat ons duits überhaupt ooit in ons leven ergens naar zou gaan klinken, laat staan dat dit in nieuw zeeland zou gebeuren! Met al deze lieve mensen, veel biertjes en oerhollandse zelfgebakken appeltaart hebben we ook emily's verjaardag goed gevierd!!

In het huisje wat we met onze wijngaardmaatjes deelden hadden we ook drie huisdieren! Numero uno was de kat 'starving', die zijn naam er volledig eer aan deed omdat hij niks beters te doen had dan de hele dag voor eten bedelen. Nummertje twee kwam alleen s'nachts te voorschijn, het was een egeltje genaamd 'fred'! Hoe poepig! En omdat het huis op zijn zachts gezegd niet al te schoon was (de tafel plakte nog beter dan secondelijm), is nummer drie 'Steffi' de kakkerlak! Aangezien je deze prachtige beestjes nooit mag pletten, leek het ons de beste oplossing om haar te vangen en met liefde te verzorgen! En wat hielden we van haar!

- helaas heeft dit maar een week mogen duren omdat sanne dacht dat steffi ook wel wat bier zou lusten.. Diezelfde avond is ze heel vredig in haar slaap overleden...

Gelukkig hadden we na dit verlies en twee weken lang 7 dagen per week werken een fijne break, 5 maart was het tijd voor sanne's verjaardagscadeautje, het concert van Rudimental! Het was echt geweldig goed, een super leuke sfeer en na afloop hebben we van een stapavond kunnen genieten met een paar van onze huisgenoten! partyhardyyy

Na ons geweldige feestje hebben we nog een weekje doorgebracht in martinborough. Helaas pindakaas was er geen werk meer en moesten we dus wel heel hard chillen aan zwembaden en riviertjes. Na dit laatste weekje werd het toch echt tijd om afscheid te nemen en door te reizen naar het zuid eiland! Het was jammer om iedereen te moeten verlaten, maar ook super leuk om eindelijk verder te reizen!

Iedereen had ons al gewaarschuwd hoe ontiegelijk mooi het is op het zuid eiland en daar was niks van gelogen! Ook konden we even trots zijn op ons vaderlandje toen we in het Abel Tasman National Park aan het zeilen en wandelen waren. Die abel toch, de man die ervoor zorgde dat dit prachtige land naar onze provincie zeeland is vernoemd! Na al die prachtige natuur kwamen we aan in de adventuren stad Queenstown en wat beter te doen dan jezelf head first 134 meter naar beneden laten gooien. Bungy jumpen is nu officieel van de bucket list afgevinkt! Oh en nog een klein hoogte puntje: in queenstown blijken ze de beste burger ter wereld te verkopen! Aangezien hier helemaal niks van gelogen is gaan we nu onze tweede halen! muhaha

Volgende week is het alweer tijd voor ons weekje in australie!

PS. Mocht je ooit drie mensen tegen komen met een heel gek opgeschoren kapsel of een smiley op hun achterhoofd; drie mensen zijn zo gek geweest emily te vragen of ze hun haar wilde scheren/knippen... Met 0% kappers-ervaring spreekt het resultaat voor zich! (maar trots dat ik er op ben!!!!)

Tot over anderhalve maand! We kunnen niet wachten op onze mckroket!

Stort kys lieve floepsiedoepsies! (dat is deens voor DIKKE KUS!)
WE HOUDEN VAN JULLIE!!

• 23 Maart 2014 - 12:03

Ria:

Lieve meiden , het heeft even geduurd, maar jullie hebben er weer een mooi verhaal van gemaakt. Liefs Ria

• 23 Maart 2014 - 17:36

Peter:

Hartstikke leuk om weer wat te lezen, heeft wel lang geduurd, ik heb geen facebook, dus vroeg regelmatig aan Renee of ze al wat wist. Het is heeeel lang geleden dat ik in New Sealand en Australië geweest ben (30 jaar) maar zou er zo weer heen willen na die verhalen, ik kijk weer uit naar het volgende verslag. Veel plezier in Australië.

• 06 Mei 2014 - 10:27

Trea:

Wat een prachtig mooi verhaal Emily en Sanne. Deze mooie ervaringen nemen ze jullie nooit meer af.
    Ik wens jullie een hele goede terugreis en jullie zijn weer welkom, hoor in ons koude vlakke kikkerlandje.

Liefs,
    Trea